Genezen zonder operatie

Mira kon geen glimlach opbrengen toen Stephanie en Lucas, werkers van Frontiers, bij haar familie thuis aankwamen voor hun wekelijkse Bijbelstudie.

Stephanie leek haar stress te voelen en leunde voorover om te vragen: “Hoe gaat het met je vader?”

Tranen welden op in Mira’s ogen. Haar vader, die jaren eerder een auto-ongeluk had gehad, leed de laatste maanden aan slopende pijn.

Een riskante operatie

“Het gaat niet goed met hem,” zei Mira terwijl er een traan ontsnapte en over haar wang rolde. “Hij trilt van de pijn en valt soms zelfs flauw. De dokters zeggen dat een bot in zijn nek op zijn ruggenmerg drukt en dat hij geopereerd moet worden.”

Stephanie’s ogen vulden zich met medeleven. “Hebben de artsen hoop dat de operatie zal helpen?”

“Het zal riskant zijn.” Mira’s stem trilde. “Als het niet goed gaat, kan hij zijn gehoor of zicht verliezen. Hij kan zelfs verlamd raken.”

Stephanie sloeg een troostende arm om haar vriendin heen en vroeg: “Hoe kan ik voor jou en je vader bidden?”

Mira vroeg haar om te bidden dat de operatie goed zou verlopen, en Stephanie beloofde dat ze dat zou doen.

Toen de rest van de groep arriveerde, openden ze hun Bijbels in Handelingen 3 en lazen om de beurt het verhaal van Petrus en Johannes die een verlamde man genazen.

Mira zuchtte. Als Jezus haar vader toch eens zou genezen zoals Hij de man in het verhaal had genezen.

Hoop ondanks angst

Zoals ze vaak deden aan het einde van hun tijd samen, deelde elk lid van de groep een specifiek gebedsverzoek.

“Laten we in het licht van onze lezing bidden dat Mira’s vader geen operatie nodig heeft en dat hij genezen wordt in de naam van Jezus,” stelde Stephanie voor.

Mira had een gevoel van hoop ondanks haar angst. Misschien zou Jezus hun gebed verhoren en voor genezing zorgen.

Maar toen de dagen verstreken zonder enige verandering ten goede, vroeg Mira zich af of Jezus hun gebeden wel had gehoord. Of misschien kon het Hem gewoon niets schelen.

“Mira sprong op toen haar vader even later de wachtkamer werd binnengereden. “Wat is er mis?” riep ze.”

De dag van de operatie breekt aan

Op de dag van de operatie zat Mira met haar vader in zijn kamer in het ziekenhuis en probeerde niet te kijken naar het oncontroleerbare trillen van zijn been. Haar hart ging tekeer bij de pijn en de bezorgdheid op zijn gezicht, die hem jaren ouder deden lijken.

Een deur piepte toen een verpleegster binnenkwam om hem voor te bereiden op de operatie. Mira probeerde haar vader een dappere glimlach te geven terwijl ze in zijn hand kneep en toekeek hoe de verpleegster hem wegreed, maar ze maakte zich zorgen dat hij gehandicapt terug zou komen.

Mira maakte zich op voor een lange, angstige wachttijd en sprong op toen haar vader even later de wachtkamer werd binnengereden. “Wat is er mis?” riep ze.

“Mijn hartslag was te hoog.” Hij zuchtte. “Ik moet over twee dagen terugkomen.”

Maar twee dagen later gebeurde hetzelfde. Toen gebeurde het weer. En nog een keer.

Mira liep meer dan een week na zijn oorspronkelijke afspraak door het ziekenhuis en bereidde zich mentaal voor op de vijfde poging om te opereren.

Een ongelooflijke wending

Ze duwde de deur van zijn kamer open en hield haar adem in. Haar vader zat rechtop met een brede glimlach op zijn gezicht.

“Wat is er aan de hand?”

“De pijn is weg! En kijk.” Hij wees naar zijn been, dat niet meer trilde. “Ik werd helemaal goed wakker.”

“Er brak een grijns uit op Mira’s gezicht. “Prijs God voor Zijn genezing!”

Net op dat moment kwam er een dokter de kamer binnen met een verbijsterde blik. “Ik heb de resultaten van uw röntgenfoto’s,” zei hij. “Het lijkt erop dat uw wervel is weggeschoven van uw ruggenmerg.”

“Hoe?” riep Mira uit.

De dokter schudde zijn hoofd. “Ik kan het niet uitleggen. Maar je kunt vandaag het ziekenhuis verlaten.”

Mira en haar vader keken elkaar aan. Er brak een grijns uit op Mira’s gezicht. “Prijs God voor Zijn genezing!”

Mira wist dat de ongelooflijke wending in de gebeurtenissen een gebedsverhoring was. En ze vertelde iedereen die het maar wilde horen, over het wonder dat ze had gezien en alles wat Jezus had gedaan. Verschillende familieleden vroegen zelfs om meer over Jezus te horen nadat ze de verandering in de gezondheid van haar vader hadden gezien.

Nu heeft Mira elke week een tweede Bijbelstudie: ze leidt er één voor haar familie. Samen lezen ze meer over de machtige kracht van Jezus en leren ze op Zijn naam te vertrouwen.

Gebedspunten

  • Vraag God om Zijn kracht te blijven tonen in de moslimwereld om mensen naar Hem toe te trekken.
  • Prijs de Heer voor het genezen van Mira’s vader zoals alleen Hij dat kan.
  • Bid voor Mira’s familie om samen de Bijbel te blijven bestuderen en Jezus te zoeken.

Maandelijks vergelijkbare verhalen in je mailbox ontvangen? Meld je hier aan!